ARTICOL POST EVENIMENT SEMINAR DE CONSILIERE ÎN AFACERI

ARTICOL POST EVENIMENT
SEMINAR DE CONSILIERE ÎN AFACERI
În data de 9 septembrie 2020, echipa de experți dezvoltare antreprenoriat din cadrul proiectului „Incubatorul socio-medical, instrument de inovare socială”, Contract POCU/20/4/2/101853, a organizat un seminar in cadrul A 10.2 Functionare incubator- furnizare servicii sociale, socio-medicale si anteprenoriale pentru grupul ținta. Este vorba despre un SEMINAR DE CONSILIERE ÎN AFACERI pentru beneficiarii proiectului, cu tema „Program de redresare a IMM-urilor după perioada de pandemie”.
Persoanele participante la eveniment, în număr de 7 beneficiari din cadrul proiectului și 3 tineri beneficiari ai Centrului Social „Tranzit”, au aflat detalii atât despre modul în care au fost afectate IMM-urile în perioada martie – prezent datorită răspândirii virusului COVID-19, de la experții dezvoltare antreprneoriat, cât și despre posibile măsuri de redresare economică de care aceste IMM-uri pot beneficia în cele ce urmează cu sprijinul statului român.
Printre participanții la eveniment s-au aflat si reprezentanți ai firmelor înființate și dezvoltate prin proiect, care au dezvăluit modul în care afacerea lor a fost afectată de criza generată de COVID-19 și de Ordonanțele de Urgență ale Guvernului din această perioadă. Spre exemplu, este vorba despre o cafenea care și-a lansat oficial activitatea în noiembrie 2019 și care a primit un sprijin financiar de 25.000 euro pentru implementarea planului de afaceri. Activitatea a fost una fructuoasă, existând un număr de 4 angajați, din care 2 fiind în plus față ce cei asumați prin planul de afaceri. Totul a fost în regulă până în luna martie, când țara noastră a intrat în stare de urgență și toate restaurantele și cafenelele s-au închis.
În toată această perioadă, firma a fost susținută de către echipa de proiect prin monitorizarea în finalizarea implementării planului de afaceri, realizarea achizițiilor prevzăute, realizarea dosarelor de plată din subvenșie și realizarea plăților prin sistemul e-bcr, realizarea dosarului de șomaj tehnic pentru angajatele din afara proiectului, dar și în managementul firmei. Firma a primit sprijn în realizarea demersurilor la primăria Baia Mare pentru deschiderea terasei exterioare.
În cele ce urmează, această firmă, dar și alte firme afectate de pandemie, pot profita de sprijinul pe care statul îl poate oferi, prin intermediul celor 3 măsuri după cum urmează:
• Măsura 1 – Microgrant în sumă fixă, sub formă de cost unitar: echivalentul în lei a sumei de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 15.000.000 euro fonduri de la bugetul de stat;
• Măsura 2 – Grant pentru capital de lucru, sub formă de cost unitar: echivalentul în lei al sumei de 307.500.000 euro, din care 265.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 42.500.000 euro fonduri de la bugetul de stat.
• Măsura 3 – Grant pentru investiții în activități productive: echivalentul în lei al sumei de 478.250.500 euro, din care 415.870.000 euro fonduri europene, 62.380.500 euro cofinanțare de la bugetul de stat.

S-a discutat și despre condițiile de acordare a acestor sprijinuri și s-a propus organizarea unei alte întâlniri la finalul lunii, când vor fi publicate mai multe informații despre aceste granturi.
Astfel expertii antreprenoriat S își vor oferi sprijinul in elaborarea unor planuri de afaceri, identificarea de surse de finantare, conceperea unui buget etc, pentru firmele beneficiare ale proiectului. Și persoane care sunt beneficiare ale proiectului și nu sunt antreprenori, dar vor să devină, pot beneficia de sprijin.

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020.
Contact: E-mail: proiectinsomed@gmail.com;
Telefon: 0751757403 / 0745125914

IMG-20200914-WA0000

1200x630

image-2020-04-22-23907577-41-asteptari-privind-evolutia-economiei

Date: September 17th, 2020 | Categories: News, Proiect InSoMed | By: | Comments: 0

Leave a Reply

Name:*

Email:*

Website:

Message:*